Naslov Utjecaj samovrednovanja kvalitete rada školskog knjižničara na vrednovanje knjižničarske profesije
Naslov (engleski) Quality Self-Evaluation Influence of School Librarian Activity on the Evaluation of Librarian Profession
Autor Korina Udina MBZ: 352905
Mentor Jasmina Lovrinčević (mentor) MBZ: 283440
Član povjerenstva Senada Dizdar (predsjednik povjerenstva) strani drzavljanin: Nije dostupno
Član povjerenstva Maja Lamza-Maronić (član povjerenstva) MBZ: 25303
Član povjerenstva Jasmina Lovrinčević (član povjerenstva) MBZ: 283440
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku (Doktorska škola) Osjek
Datum i država obrane 2015-10-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 02 - Knjižničarstvo
Sažetak Istraživanje o samovrednovanju kvalitete rada školskih knjižničara nastalo je temeljem potrebe da se promjeni status quo u vrednovanju školsko knjižničarske profesije, temeljem potrebe da se prati smjer i intenzitet promjena u profesiji školskog knjižničara. Disertacijom će se utvrditi postojanje elemenata samovrednovanja kvalitete u radu školskih knjižničara, raspravit će se mogućnost primjene procesa samovrednovanja u knjižničarskoj praksi hipotetičkim modelom, primjerenog specifičnostima profesije. Taj proces će omogućiti struci da putem realistične i metodološki jasno definirane samoanalize vlastitoga rada bolje prepozna svoje razvojne potrebe i prema tome poduzme mjere za unaprjeđivanje vlastite prakse. Cilj kombinira spoznaju i društvenu akciju, istraživanje društvenih, socioloških i kulturalnih interakcija u knjižničarskoj profesiji, uklanjanje pogrešnih uvjerenja kroz pokazatelje kvalitetnog rada i interdisciplinarnog pristupa te pokretanje akcije za preobrazbu postojećih percepcija o profesiji knjižničara u školama. Očekivani znanstveni doprinos teme je teorijski, hipotetički model kao element za unaprjeđenje kvalitete rada i vrednovanja profesije. Slično istraživanje još nije provedeno. Empirijski dio studije temeljen je na ispitivanju cjelokupnog entiteta školskih knjižničara. Studijom se prezentira s jedne strane nedostatak modela (samo)vrednovanja u radu školskog knjižničara kroz analizu literature o modelima samovrednovanja i vrednovanja u edukacijskoj i knjižničnoj znanosti, a s druge strane se istražuje teorijska opravdanost predloženog hipotetičkog modela samovrednovanja kvalitete u radu. Analiza prikupljenih podataka prezentira se kroz realistične grafičke deskripcije, pojašnjava se problem istraživanja kao socijalni fenomen, te se temeljem definirane samoanalize knjižničarskog rada stvaraju zaključci o potrebi uvođenja kulture vrednovanja, o potrebi unaprjeđenja tehnoloških uvjeta rada, te o potrebi specijaliziranog obrazovanja za profesiju školskog knjižničara. Disertacija temom zalazi u dvije različite discipline: edukacijsku znanost te knjižničnu i informacijsku znanost što problem istraživanja čini interdisciplinarnim. Samovrednovanje kvalitete rada može doprinijeti unaprjeđenju društvenog procesa profesionalizacije školskog knjižničara određivanjem smjera promjene: ili preuzimanjem atribucije drugih profesija ili anticipiranjem posebnog smjera razvoja identiteta profesije uvođenjem kulture vrednovanja i poticanjem interdisciplinarnosti profesije.
Sažetak (engleski) The need to start a research on self evaluation of the work quality of school librarians arose from the need to change the current status quo in validation of the profession, and the need to follow the direction and the intensity of the existing changes. The dissertation will determine the existence of the elements of self evaluation in the work quality of school librarians, discuss the possible application of self evaluation in professional work, adequate to the librarian profession, based on a hypothesis model. This process, through realistic and methodologically clearly defined self analysis, should enable the librarian profession to recognize their developmental needs and act towards advancement of their working practice. There are three objectives: the first one combines knowledge and social interaction in the profession through exploration of social, sociological and cultural interaction; the second one is to eliminate wrong common beliefs through work quality indicators and interdisciplinary approach; the third objective is to start the transformation of the current perception of the profession. The expected scientific contribution is the theoretical and hypothetical model for advancement of the work quality and profession evaluation. No other similar research has been conducted so far. The empirical part of the research is based on the study of the entity number of school librarians. By analyzing literature on the models of self evaluation and validation in educational and library science, the research shows the lack of models of (self) evaluation in the work of school librarians, while on the other side it also explores the theoretical justification of the suggested hypothetical model. The analysis of collected data is presented through realistic graph descriptions, the research problem is clarified as a social phenomenon, and one can draw the conclusion there is a need for implementing work validation, furthering the technological work conditions, as well as introducing specialized education for school librarians. The dissertation tackles two scientific disciplines: the educational and the library and information science, and it is therefore interdisciplinary. Self evaluation of work quality may contribute to the advancement of the social process of the professionalization of school librarians, determining the direction of change: It could be achieved by either adopting attributes of other professions or by anticipating a distinctive development of the professional identity through encouragement of the culture of evaluation and validation and the profession’s interdisciplinarity.
Ključne riječi
kvaliteta
kultura vrednovanja
knjižničarska profesija
samovrednovanje
školski knjižničar
Ključne riječi (engleski)
quality
validation
culture of evaluation
library profession
self evaluation
school librarian
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:236:872596
Datum promocije 2016-04-09
Studijski program Naziv: Kulturologija; smjerovi: Kultura, umjetnost i književnost u europskom kontekstu, Informacija i komunikacija u kulturi, Menadžment u kulturi, umjetnosti i obrazovanju Smjer: Informacija i komunikacija u kulturi Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, interdisciplinarna područja znanosti, odgovarajuće polje (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-09-12 10:17:56